kathy92
Goto Top

E-Mail im Exchange Server anders anzeigen lassen

Hallo
Gibt es die Möglichkeit, dass man eine E-Mail-Adresse mit dem Exchange Server anders anzeigen lassen kann?
Als Beispiel:
Originale Adresse:
miriam.raschle@sg.labnet.local
nun soll aber statt der ganzen domäne nur folgendes stehen:
miriam.raschle@sg.labnet.ch
Wenn es möglich ist, was kann ich tun?
LG

Content-Key: 187205

Url: https://administrator.de/contentid/187205

Printed on: April 23, 2024 at 08:04 o'clock

Member: frog4life
frog4life Jun 28, 2012 at 11:37:03 (UTC)
Goto Top
Hi,
Stichwort E-mail Richtlinien.

gruß Frog
Member: d4shoerncheN
d4shoerncheN Jun 28, 2012 updated at 11:44:51 (UTC)
Goto Top
Hallo, Kathy.

1) After installing the E2010 SERVER – Create One Send connector to send mails to internet & checked the Anonymous users permission on Default <SERVER> Receive connector to receive mails from internet.

2) After that Create Accepted Domain – Organization Configuration àAccepted Domain Tab – Create New Accepted Domain yourdomain.com

3) Create a Email address for Organization Configuration àEmail Address Policy Tab -- Create New Email Address policy for Domain (yourdomain.com) – Select Accepted Domain for Email address and Browse and select the yourdomain.com

Checked whether all the users have proper Email address is assign or not.

4) After doing that Checked whether you have proper outbound IP & MX record.

5) Now you are ready to send & Receive mails.

Quelle:

Oder in deutsch:

Gruß
Member: Kathy92
Kathy92 Jun 29, 2012 at 13:20:39 (UTC)
Goto Top
Danach habe ich gearbeitet, aber es funktioniert irgendwie noch nicht. die Mails gehen raus und auch beim Empfangen der Mails erscheint keine Fehlermeldung mehr. DIe Mails werden zwar versendet, ohne Fehlermeldung, kommen aber nicht beim Empfänger an... was kann cih noch tun?

noch etwas: MX konnte ich installieren, aber was ist mit "proper outbound IP" gemeint.