olipa
Goto Top

MS Outlook - mehrere Emailadressen je User beim Versenden

Beim Senden von Emails nicht nur Standardemaildresse verwenden, sondern auch Alternativadressen.

Hallo,

einige unserer User verwenden verschiedene Emailadressen, da wir unter einem Dach mehrere Firmen beherbergen.

Die Emailadressen sind auf dem domaincontroller je User als alternative SMTP hinterlegt. Der Empfang klappt problemlos.

Leider erlaubt Outlook das Versenden von Emails nicht, wenn man als Nutzer seine eigene alternative Emailadresse in die "von-Zeile" einträgt. Ich habe zu Testzwecken für alle User "senden als" erlaubt und der Versand als ein fremden User (man trägt den Domain-Usernamen in die von-Zeile) klappt problemlos.

Meine Frage:
Ist es möglich, die eigene alternative Emailadresse in die Von-Zeile einzutragen oder sogar, was ich eigentlich vermeiden wollte, die von-Zeile für jede Art von Absenderemailadresse frei zu geben?

Umgebung:
Outlook 2000/2003 mit Exchangepostfach, Exchange 2003, MS Server 2003

Danke Euch
Oliver

Content-Key: 32853

Url: https://administrator.de/contentid/32853

Printed on: April 24, 2024 at 14:04 o'clock

Member: wscholz
wscholz May 20, 2006 at 04:56:43 (UTC)
Goto Top
hi,

das ist prinzipiell natürlich ein problem da exchange ja pro postfach nur eine reply adresse kennt und die anderen nur zum empfang nutzt. wenn du sowas machen willst kommt afaik nur ein kommerzielles programm in frage, nämlich choosefrom von ivasoft. damit kann man das was du willst machen.

http://www.ivasoft.biz/choosefrom.shtml

wenn es nix kosten darf dann gibt es folgenden lösungsansatz:

Issue: Joe needs to be able to respond to emails using joe@domain.com or using joe@otherdomain.com. Domain.com is the main address that is used when configuring Outlook to use the Exchange server. Otherdomain.com is a web and email domain that is handled by the same mail server.

Solution:
This will work when you are sending responses from your local network but does not work with the Exchange Web client.

1. Create a virtual server in the exchange manager to allow exchange to respond to the otherdomain.com addresses. This also assumes that you have all of the DNS and other domain registration stuff set up correctly.

2. In Outlook, you have already set up your main logon account to connect to the local exchange server (joe@domain.com) and that works fine. To add the ability to send or reply to messages that need to be identified as being from joe@otherdomain.com, add a pop3 account to the email accounts in Outlook. Configure the pop and smtp servers to point to the local IP address (ie: 192.168.0.xxx or your valid internal exchange server address). Set the reply address to be joe@otherdomain.com and set the login to use your main login name and password.

3: Exchange will let you send messages in this configuration but will give errors for receiving since it is not really a pop3 server. Not a problem. Since you are already receiving the messages to joe@otherdomain.com through your main login (you added the additional address in the AD Users properties for the "Joe" account). To prevent the new POP3 account from giving error messages, you need to select "Options" in Outlook and go to the mail setup. Go to the send/receive setup. You will be able to select either the domain.com default or otherdomain.com account. Select the new "otherdomain.com" account and uncheck the automatically receive option and the error messages will disappear.

4: In Outlook, when you send a message, "account" will appear just to the right of the send button and you can select which account to use by selecting it from the pulldown.


ist aber aus meiner sicht nicht besonders komfortabel.

wolfgang