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So bearbeitet die Quantas Airline ihre Calls

Beitrag Off Topic Humor (lol)

Mitglied: Weiricth

Weiricth (Level 2) - Jetzt verbinden

03.02.2006, aktualisiert 09:20 Uhr, 10081 Aufrufe, 3 Kommentare

P = Problem, das vom Piloten berichtet wurde.
S = Die Lösung/ Maßnahme des Ingenieurs/Mechanikers.

P: Bereifung innen links muss fast erneuert werden.
S: Bereifung innen links fast erneuert.

P: Testflug OK, Landung mit Autopilot sehr hart.
S: Landung mit Autopilot bei diesem Flugzeugtyp nicht installiert.

P: Im Cockpit ist irgendetwas locker.
S: Wir haben im Cockpit irgendetwas wieder fest gemacht.

P: Tote Käfer auf der Scheibe.
S: Lebende Käfer im Lieferrückstand.

P: Der Autopilot leitet trotz Einstellung auf "Höhe halten" einen Sinkflug von 200 fpm ein.
S: Wir können dieses Problem auf dem Boden leider nicht nachvollziehen.

P: Hinweis auf undichte Stelle an der rechten Seite.
S: Hinweis entfernt.

P: DME ist unglaublich laut.
S: DME auf glaubwürdigere Lautstarke eingestellt.

P: IFF funktioniert nicht.
S: IFF funktioniert nie, wenn es ausgeschaltet ist.

P: Vermute Sprung in der Scheibe.
S: Vermute Sie haben recht.


Grüße

TomTom

and never forget:

don't change a runing system
Mitglied: 14078
03.02.2006 um 09:12 Uhr
hehehehehe, top!
Bitte warten ..
Mitglied: 14078
03.02.2006 um 09:13 Uhr
und weils so schoen ist:

Pilot: "Portland approach, United 910, the first officer has the airport in sight."
Controller: "United 910, the first officer is cleared to land."
Pilot: "Uh can the captain land too?"

Pilot: "Arlington Unicom, Cardinal 1234, request airport advisory."
Controller: "Active is 34, altimeter 30.04, wind 270 at 44, left hand pattern."
Pilot: "Say wind again."
Controller: "Wind 270 at 44."
Pilot: "Oh time to go home and take a nap."

Controller: "Franceair 1234 confirm your type of aircraft. Are you an Airbus 330 or 340?"
Pilot: "A 340 of course."
Controller: "Then would you mind switching on the two other engines and give me a 1000 feet per minute, please."

Controller: "Mission 53712, climb to flight level 240!"
Pilot: "Sorry, radar, but this turkey does not climb higher."

Controller: "Delta Fox November, turn right and report your heading."
Pilot: "Wilco, 340, 341, 342, 343, ..."

Pilotenschüler: "Tower, please speak slow, I am a baby in English and lonely in the cockpit."

Controller: "Eurowing 7133 turn right heading 100 or even 110."
Pilot: "Okay, nehmen wir die Hälfte, turning right heading 115."

Controller: "New Zealand 451, descend and maintain 5000, there is a domestic flight B 737."
Pilot: "Descend and maintain 5000, New Zealand 451."
Controller: "New Zealand 451, could you track direct Glenbruck 'prominent landmark' please."
Pilot: "We can anything you like."
Controller: "That could be interesting ..."

Lehrer zum Flugschüler, der eine Notlandung simulieren soll:
"Haben Sie sich für ein Terrain entschieden, wo Sie runtergehen wollen?"
Flugschüler: "Ja, den Ackerweg da drüben, gleich neben der Landebahn."
Lehrer: "Neben der Landebahn? Warum neben der Bahn, ist was nicht in Ordnung mit der Piste?"
Flugschüler: "Nein, aber Sie sagten doch, das sei eine Notlandung."

Pilot: "Cotonou tower, 5NAAF VFR from Lagos to Cotonou reporting national boundary this time estimate your field at 10.15."
Tower: "Ah, ah, fife Novemer Affa Affa foxetrott watta you tipe of avion?"
Pilot: "This is a DHCI Chipmunk."
Tower: "...ah, say again."
Pilot: "DHCI Chipmunk ... C h i p m u n k."
Tower: "Aahah... a shitmonk!"

Pilot: "Radar, UKA 172 localizer established."
Controller: "UKA 172 descend on the ILS, can you maintain 170 knots to four miles DME?"
Pilot: "Depends on the flap setting."
Controller: "Roger, UKA 172, select a flap setting which permits 170 knots to four miles."

Controller: "AF 1733, you are on an eight mile final for 27 R. You have a UH-1 three miles ahead of you on final. Reduce speed to 130 knots."
Pilot: "Roger, Frankfurt. We're bringing this big bird back to one-hundred and thirty knots for you."
Controller (etwas später): "AF 33, helicopter traffic at 90 knots now one and a half miles ahead of you. Reduce speed further to 110 knots."
Pilot: "AF thirty-three reducing this bird back further to 110 knots."
Controller: "AF 33, you are three miles to touchdown, helicopter traffic now one mile ahead of you. Reduce speed to 90 knots."
Pilot (pikiert): "Sir, do you know what the stall speed of this C-130 is?"
Controller: "No, but if you ask your co-pilot, he can probably tell you."

Pilot: "Radar, N 878, it's very bumpy here at FL 80."
Controller: "N 878, roger, do you request descend?"
Pilot: "My wife yes, but it's okay for me."

Controller: "Citation 584, if you stop calling me Center I'll stop calling you a twin Cessna!"

Controller: "Bonanza Five Eight Six Four Juliett, you have traffic at your two o'clock position, opposite direction at 8000 feet!"
Pilot: "Bonanza 5864J, we do not see the traffic at two o'clock. But we have traffic at ten o'clock."
Controller: "This was a test, Six Four Juliett, and you passed!"

Controller: "Japanair 123, confirm you are on course to ARURA?"
Pilot: "Ah, logel, logel."
Controller: "No, no, Sir. Not to LOGEL. It is not on your route!"

Pilot: "Santa Monica Tower, be advised that there are numerous pigeons on short final."
Tower: "Roger. They are all on frequency and cleared to land."

Controller: "Delta Quebec Alpha, fliegen Sie in die Kontrollzone auf Steuerkurs zwo vier null bis zum Anschneiden des Endanfluges Landebahn 14 R."
Pilot: "Fliege in Kontrollzone auf Steuerkurs zwo vier null bis zum Endeinschlag auf der 14 R."

Pilot: "Washington Radar, United 916, we have just been struck by a tremendous lightning!"
Controller: "United 916, roger, do you have any problems?"
Pilot: "Not really, we just have to change our underwear."

Pilot: "D-LE, VFR nach Frankfurt, erbitte Roll-Info."
Turm: "Zum Tor mit der Lichtschranke, danach rechts auf die Bundesstraße und dann immer den Schildern nach."

Absetzpilot: "Düsseldorf Radar, Guten Tag, D-EFCC, Deppenwerfen over Meiersberg, request to climb to flight level 100."

Pilot: "Tower, say again. Reading you only five."

Pilot: "McGuire Approach, Piper one two three four requesting flight following."
Controller: "Piper two three four, say your final destination."
Pilot: "Piper two three four is going to East 60th Street Manhatten."

Controller: "CRX 500, are you on course to SUL?"
Pilot: "More or less."
Controller: "So proceed a little bit more to SUL."

Während eines Überführungsfluges zweier Huskys:
Las Vegas Departure: "Delta Echo India Charlie India climb and maintain 11.000, confirm you are a pair of Huskys."
Pilot: "Recleared up to eleven thousand. Negative on pair, we are a couple, a male and a female Husky."
Las Vegas Departure: "Understand, you are climbing now 11.000, but you have a big problem leaving your planes over night in the same hangar."
Pilot: "Affirm, check with Byron or Graupner for results."

Während eines Absetzfluges:
Controller: "Sind die Springer schon draußen?"
Pilot: "Na ja..., draußen sind sie schon, aber sie hängen an der Strebe und schneiden mir Grimassen."

Pilot: "Niederöblarn, HB XXX kommen."
Turm: "HB XXX, was ist Ihre Absicht?"
Pilot: "Zwai tusig Metr, i möcht gern ra komme ge lande."
Turm: "HB XXX, Sie könne schon komme ge lande - aber was darus wird, das wiss mer no nit."

Tower: "Delta Delta Whiskey, rollen Sie über Teerweg zwo null neun Charlie und Mike zum GAT."
Pilot: "Aeh...Teerweg zwo...?"
Tower: "Das ist der kleine rechts. Sie sind gerade dran vorbeigerollt."
Pilot: "Sorry."
Tower: "Don't worry, nehmen Sie den Mike."
Pilot: "Aeh, ...Mike?"
Tower: "Das ist der letzte ganz hinten rechts..."

Pilot: "Condor 471, gibt's hier keinen Follow-me?"
Tower: "Negativ, sehen Sie mal zu, wie Sie allein zum Gate 10 kommen."

Pilot: "...Tower, please call me a fuel truck."
Tower: "Roger. You are a fuel truck."

Controller: "Phantom-Formation crossing controlzone without clearance, state your callsign!"
Pilot: "I'm not silly..."

Controller (in Stuttgart): "Lufthansa 5680, reduce to 170 knots."
Pilot: "Das ist ja wie in Frankfurt. Da gibt's auch nur 210 und 170 Knoten... Aber wir sind ja flexibel."
Controller: "Wir auch. Reduce to 173 knots."

Controller: "RFG 312, fliegen Sie direkt nach Olno VOR. Brauchen Sie einen Radar-Vektor?"
Pilot: "Nein, es geht auch so, wir können das VOR schon empfangen. Es liegt genau in der Richtung, wo der Mond steht."
Controller: "Ja, aber den haben wir nicht auf dem Radarschirm."

Pilot: "Ground, XY-line 195, requesting start-up."
Ground: "Sorry, XY-line 195, we don't have your flight plan. What is your destination?"
Pilot: "Wie jeden Montag, nach Leipzig."
Ground: "Aber, wir haben heute Dienstag!"
Pilot: "WAS? Am Dienstag haben wir doch frei!"

Controller: "Hawk 20, is this the same aircraft declaring emergency about two hours ago?"
Pilot: "Negativ, Sir. It's only the same pilot."

Pilot: "Tower, da brennt ein Runway-light."
Lotse: "Ich hoffe, da brennen mehrere."
Pilot: "Sorry, ich meine, es qualmt."

Controller: "Delta Zulu Romeo, turn right now and report your heading."
Pilot: "Wilco. 341, 342, 343, 344, 345..."

Tower: "Lufthansa 893, number one, checkcar on the runway."
Pilot: "Roger we'll check the car on the runway."

Controller: "Delta Romeo Zulu, confirm you are inbound to Sulz NDB?"
Pilot: "Affirm, but we don't receive it."

Controller: "Delta Oscar Mike, squawk 0476."
Pilot: "Say again."
Controller: "Squawk 0476."
Pilot: "Four, zero...?"
Controller: "Wollen Sie'n leichteren haben?"

Controller: "Delta Bravo Charlie, ist Ihr Squawk wirklich sieben null vier sechs?"
Pilot: "Positiv."
Controller: "Ich mag's kaum glauben, Sie haben eine angezeigte Höhe von minus neunzig Fuß."

Controller: "Hotel Papa Oscar climb four thousand to six thousand and maintain."
Pilot: "Hotel Papa Oscar, climbing flight level 100."
Controller: "Hotel Papa Oscar, climb to flight level 60 and maintain."
Pilot: "Aber vier plus sechs ist doch zehn, oder?"
Controller: "Sie sollen steigen, nicht addieren."

Piloten-Gebet:
Oh, controller, who sits in tower,
hallowed be thy sector, thy traffic
come, thy instructions be done on the
ground as they are in the air.
Give us today our radar vectors,
and forgive us our TCAS incursions
as we forgive those who cut us off on final.
And lead us not into adverse weather,
but deliver us our clearances.
Roger.

Controller: "LH 1234 give me a good rate of climb."
Pilot: "Okay, 4000."
Anderer Pilot (auf derselben Frequenz): "Habt Ihr heute keine Passagiere?"
Pilot: "Wenn wir keine Passagiere haben, machen wir 7000!"

Ein Tower-Lotse bemerkt an einer amerikanischen Transportmaschine im Landeanflug, dass das Fahrwerk nicht ausgefahren ist. Der Pilot der Maschine ist als Rauhbein bekannt, deshalb der vorsichtige Hinweis des Tower-Lotsen: "US Air 224, your gear seems not to be in place, Sir."
Pilot: "You operate your tower, I operate my aircraft, okay?"

Approach (Shannon): "Shamrock 228, do you read me?"
Pilot: "Well, I don't read you, but I hear you five by five."

Controller (London): "Cubana 438, you're cleared Dover VOR direct."
Pilot: "Understand cleared Koksy VOR?"
Controller: "Okay, cleared Koksy VOR ..."

Pilot: "LH 2506, Tegel Ground, request taxi."
Ground: "LH 2506, as number two to the hold runway 26 right via SM, TR then backtrack 26 left."
Pilot (schon sehr später Abend): "... we'll follow the company ..."

Flugschüler: "Jeffco tower this is Cessna N21R on final for runway 11."
Tower: "Cessna N21R you are not on final. Final is when you don't have to turn anymore to get to the runway."

Auf der Tower-Frequenz von Berlin Tegel.
Pilot: "... request runway two eight left."
Tower: "... äh, die zwo acht müssen wir vorher noch'n bisschen planieren. Würden Sie solange mit der null acht vorlieb nehmen?"

Pilot: "Request runway 27."
Controller: "Unable."
Pilot: "Approach, do you know that the wind at six thousand is 270 at fifty?"
Controller: "Yeah, we do, and if we could jack up the airport to 6000, you could have that runway, expect runway 14."

Controller: "Air Force five four, it appears that your engine has... Oh, disregard, I see you've already ejected."

Controller: "Japan Air Ten Heavy, how about a radio check?"
Pilot: "Lojah, switching."

Pilot: "How far behind the traffic are we?"
Controller: "Three miles."
Pilot: "That does not look like three miles."
Controller: "You are a mile and a half from him and he is a mile and a half from you, that's three miles, cleared visual approach."

Pilot: "EWG 006, we're ready for departure."
Tower: "Roger, stand by one moment. I've to watch the preceding departed Fokker 50."
Pilot: "... Must be breathtaking!"

Fluglehrer: "Also, beginnen wir mal mit was ganz Einfachem: Fliegen Sie bitte waagerecht geradeaus."
Flugschüler: "Was wollen Sie zuerst haben?"

Pilot: "Approach, how far are we from the airport in minutes?"
Controller: "N63MG, the faster you go, the quicker you'll get there."

Controller: "Skywagon 63MG, sure you can have 8 miles behind the HEAVY, there will be a Delta 1011 trijet between you and him."

Controller: "Climb like your life depends on it, because it does."

Controller: "Put the airplane in your compass on N and get out of my air-space."

Pilot: "London, Midland 325, we have a problem."
Controller: "Midland 325, London, what's the nature of your problem?"
Pilot: "We have severe vibration in our port engine."
Controller: "Roger, Midland 325, you're two miles south of Luton."
Pilot: "Thank you, London, it's not that severe ..."

Pilot: "Approach, what is our sequence?"
Controller: "Calling for sequence, I missed your callsign, but if I find out what it is, you're the last."

Controller (nach Schichtwechsel): "Attention all aircraft: previous controller is no longer a factor."

Controller: "Condor 905, London, proceed direct Ottringham. Confirm your routing after ? we are unable to locate 'Rudesfeld'. Can you advise the three-letter-ident, please?"
Pilot: "London, Condor 905, I say again, after Ottringham, we go direct to Blufa, the 'route as filed'."

Pilot: "Ground, Lufthansa 1130, request start-up to Düsseldorf."
Ground: "Well, Lufthansa 1130, we have a flightplan to Leipzig! Would you ask your passengers where they like to go?"

Pilot: "Ground, Husky XX request airtaxi to the active."
Ground: "What is airtaxi?"
Pilot: "Airtaxi is taxiing without the wheels on the taxiway."
Ground: "... Cleared to airtaxi, no speed restriction, runway 26, call the tower for airtaxi take-off."

Pilot: "London, Shuttle 3 B, with you, approaching ? (Geräusch von Husten und Spucken) ? Bovingdon. Sorry about that ? had a mouthfull of muesli. What are the delays like this morning?"
Controller: "About 15 minutes, Shuttle 3 B, time for another bowl ..."

Pilot: "Tower, this is Charlie four seven five, please say temperature in Celsius."
Tower: "Sorry, Charlie four seven five, we only have time in Fahrenheit."

Controller: "Delta Yankee Zulu, you're gonna have to press the push-to-talk-switch if you are talking to me, 'cause I can't see when you nodd your head."

Controller: "Condor 324, about three miles ahead you've got traffic 12 o'clock five miles."

Controller: "British 423, radio check?"
Pilot: "2000 feet per minute, British 423."
Controller: "British 423, I mean radio check ..."
Pilot: "Say again."
Controller: "British 423, a radio check, please."
Pilot: "Oh, I see ? well, obviously not very good!"

Pilot: "Approach, Lufthansa 1635, what is this aircraft doing at my altitude?"
Approach: "Lufthansa 1635, what makes you think it is your altitude, Captain?"

Tower: "Delta Zulu Zulu advise when ready to copy clearance."
Pilot: "Go ahead, Sir."
Tower: "Delta Zulu Zulu cleared to Berlin Schönefeld after Sylt NDB direct to Brünkendorf VOR, squawk 4016. After departure contact Bremen Radar on 128.77."
Pilot: "Delta Zulu Zulu is cleared to Berlin Schönefeld via Elbe 4 Sierra departure flight planned route, squawk 7345 after departure Bremen Radar on 123.6."
Tower: "Naja ... fast."

Pilot: "Denver Center, Great America 123 with you at flight level 280, smooth as a gravy sandwich."
Controller: "Great America 123, expect some lumps in that sandwich. A United jet 20 miles ahead reported light to moderate turbulence."

Controller: "Delta Romeo Whiskey, fliegen Sie einen Vollkreis über November."
Pilot: "Delta Romeo Whiskey, wil... ah, wird eingeführt."

Controller: "DEIDU, you are clear of airspace Charlie."
Kunstflug-Schüler: "Cleared for airspace Charlie, DEIDU."
(Ost-)Kunstflug-Lehrer: "Ach ihr Wessis mit euerm Englisch ..."

Controller: "Herkey 25, do you intend to execute a low or a high TACAN-approach into Ramstein?"
Pilot: "Affirm."
Controller: "Affirm what?"
Pilot: "Affirm, Sir?"

Approach-Controller (genervt): "Will the Seneca with the gravelly voice and the bad radio please stand by!"

Controller: "November 256 MR, do you have ground contact?"
Pilot: "We can see the ground, but we'll reserve contact for the runway."

Lademeister (einer Cargo 707 zum ersten Mal auf dem Pilotensitz, drückt versehentlich die Sendetaste): "Hey, this is great! I see, why you pilots like this seat so much, you can see everything from here. This is just like Starship Enterprise. All ahead Mister Sulu, warp factor ten!"
Controller: "You wanna get back on Intercom, you are transmitting on my frequency, Captain Kirk."

Pilot (very british, während einer aufwendigen Radarführung): "Arrival, do you paint your name on your screen?"

Controller: "Mooney 3898H, traffic at your ten o'clock, a Learjet."
Pilot: "I have traffic in sight."
Controller: "98H, follow the Lear for right traffic to runway 31."
Pilot: "Roger. I know Mooneys are known to be fast, but you'll have to beam me up some booster rockets if you want me to keep up."
Controller: "Sorry, our transporter is down at the moment. So do the best you can and contact tower."

Fluglehrer: "How do you judge altitude during the flare?"
Flugschüler: "It's easy: I continue the approach until you stiffen up, then I pull back."

Controller: "Lufthansa 1234 squawk 2330."
Pilot: "Should be on."
Controller: "Sorry, Lufthansa 1234, I have no target."
Pilot (nach einer Pause): "How is that?"
Controller: "Okay, I've got your target now."
Pilot: "Das ist ein ganz neuer Flieger, bei dem geht noch nicht alles."

Controller: "XTY 234, what is the name of your airline?"
Pilot: "Dobrekayadzenorvorsky Kazak Rabote Airlines, Sir!"
Controller: "Okay, XTY 234, will do for the day, thank you."

Tower: "Stört Sie die Blitzbefeuerung rechts von Ihnen?"
Pilot: "Mich nicht, aber den Co."
Tower: "Gut, dann müssen Sie eben fliegen."

Turm (fragt ergänzend nach dem Flugzeugmuster): "Und was ist Ihr Typ?"
Pilot: "Rothaarig."

Pilot: "Approach, Federate 303 is with you at 8000 feet for vectors ILS, full stop."
Controller: "Unable Federate 303. The ILS is out of service."
Pilot: "We'll take the VOR then."
Controller: "Sir, the VOR is in alarm right now!"
Pilot: "Okay, guess it'll have to be the ADF then."
Controller: "303, unable. The ADF is down due to traffic saturation."
Pilot: "Okay, approach, state my intentions."

Lufthansa-Pilot (im Anflug auf Berlin kurz nach dem Brünkendorf VOR): "Warum holen Sie uns denn schon so früh so weit runter? Sie wissen doch, dass das Fliegen in derart niedriger Höhe für uns sehr unwirtschaftlich ist!"
Controller: "Ja, Sie müssen schon entschuldigen, aber wir haben sehr viel Verkehr von Tegel aus in Ihre Richtung und mit dem könnten Sie dann zusammenstoßen."
Pilot: "Na, das wäre ja noch viel unwirtschaftlicher."

Tower: "American 81, are you ready for a swingover 25 R?"
Pilot: "Please say again for America 81."
Tower: "America 81, cleared to land runway 25 left."

Controller: "BAG 7033, identified. Turn left heading 130, vectoring ILS 25, descend to 5000 feet, QNH 994, speed 210."
Pilot: "Bisschen viel auf einmal."

Turm: "Sierra Whiskey, man hat mir gesagt, es sei unprofessionell, wenn ich Dir zu einer guten Landung gratuliere. Deshalb sage ich das jetzt nicht."
Pilot: "Dafür hast Du aber jetzt ein dickes Lob verdient."
Turm: "Gell!" Pilot: "Dein Funk war sehr gut heute ..."

Pilot: "Wir wollen ja nicht motzen, aber uns auf 3000 Fuß zu nehmen, war nicht so gut. Uns fehlte da der Ablaufpunkt."
Controller: "Ich will ja auch nicht motzen, aber Sie sind entgegen meiner Freigabe mit Ihrem FMS nicht auf zehn, sondern auf siebeneinhalb Meilen Final geflogen."
Pilot: "Also gut, vertragen wir uns wieder."

Pilot (dessen Start durch ein Check-Car verzögert wird): "Wird eigentlich die Bahn immer nach dem Start einer alten Tristar gecheckt?"
Turm: "Nee, aber immer vor dem Start eines modernen Regional-Jets."

Pilot (LH 876): "... request heading 110 to avoid."
Controller: "To avoid what?"
Pilot (LH 876): "To avoid delay."

Controller: "LH 2513 do you read?"
Pilot: "Yes Sir, since the age of seven when I came to school."

Pilot: "Woodbine Unicom, I see the airport but how do you tell which runway is 19?"
Tower: "Down here in South Jersey we paint great big numbers on the ends of the runways."

Pilot: "Bangor Departure, this is Cessna Four Seven Six Five."
Controller: "Cessna Four Seven Six Five, Bangor go ahead."
Pilot: "Bangor, I don't seem to be making much progress here. How is my groundspeed?"
Controller: "Well, all depends. If you are a hang glider, you are doing right well."

Captain (nach einer etwas missglückten Landung): "Ladies and Gentlemen, it's happy hour. You just received two landings for the price of one."

Tower: "N24331 taxi to holding position and hold."
Pilot: "To position and hold, N24331."
Pilot (einer anderen Maschine): "Tower, there's a dead seagull on the right side of the runway near the wind sock."
Tower: "Roger. N24331 cleared for take-off ? and watch for dead seagull on the right side of the runway!"
Pilot: "N24331, dead seagull traffic in sight."

Controller (während eines GCD-Trainings bei Sauwetter): "Delta Bravo Charlie, sind Sie erfolgreich gelandet?"
Pilot (in unverständlichem Bayrisch): "$ch....rs&rs%xc..."
Controller (zu seinem Nachbarn): "Hast Du den verstanden?"
Nachbar: "Nee."
Besucher (hinter den beiden wiederholt in verständlichem Bayrisch): "I muass z'erscht d'Höh wegdrucka."

Controller: "LH 4104, direct Frankfurt VOR and please give me a wind reading at flight level 240."
Pilot: "300 degrees, 45 knots. Macht fünf Mark."
Controller: "Das 'direct' macht auch fünf Mark. Dann sind wir also quitt, oder?"

Verirrter Flugschüler: "Unknown airport with Cessna 150 circling overhead. Identify yourself."

Fluglehrer (während einer Überlandeinweisung): "By the way: what is the purpose of the propeller?"
Flugschüler: "To keep the airplane constantely flying."
Fluglehrer: "Right. And what else?"
Flugschüler: "???"
Fluglehrer: "To keep the pilot constantely cool. If you don't think so, just stop it and watch you sweat."

Fluglehrer (macht während eines Nachtübungsfluges alle Panel-Lichter aus): "Okay, soeben sind Ihnen alle Lichter ausgegangen, was machen Sie jetzt?"
Flugschüler (holt eine Taschenlampe aus der Seitentasche): "Ich nehme meine Taschenlampe."
Fluglehrer (kassiert die Lampe): "Die Batterien sind aber leer, was machen Sie jetzt?"
Flugschüler (kramt eine zweite Lampe hervor): "Ich nehme eine andere Lampe."
Fluglehrer (nimmt ihm auch diese weg): "Bei der ist die Birne durchgebrannt, was machen Sie nun?"
Flugschüler (holt eine dritte Lampe aus der Seitentasche): "Ich nehme diese."
Fluglehrer (schnappt sich auch die dritte Lampe): "Also, alle Taschenlampen sind kaputt, was nun?"
Flugschüler (zieht einen elektrischen Leuchtstab aus seiner Jackentasche): "Dann nehm' ich halt den."
Fluglehrer (entnervt): "... fliegen Sie die Maschine einfach ohne Licht, okay?"

Tower: "N1234, do you read the tower?"
Pilot: "675, Sir."
Tower: "N1234, say again."
Pilot: "I think it is 675."
Tower: "What do mean by 675?"
Pilot: "I mean, I think, I read 'Elevation 675 feet' on the tower as I taxied by for take-off this morning, but I'm too far away to read it now."
Tower: "N1234, you are cleared to land. Please give the tower a call on the telephone after you have tied down."

Tower: "N2234, are you a Cessna?"
Pilot: "No Sir, I'm a male hispanic."

Pilot: "Bratislava Tower, this is Oscar Oscar Kilo estabished ILS 16."
Tower: "Oscar Oscar Kilo, Guten Tag, cleared to land 16, wind calm - and by the way: this is Wien Tower."
Pilot: (Nach einer Denkpause) "Bratsilava Tower, Oscar Oscar Kilo passed the outer marker."
Tower: "Oscar Oscar Kilo roger, and once more: you are approaching Vienna!" Pilot: (Nach einer Denkpause) "Confirm, this is NOT Bratislava?"
Tower: "You can believe me, this is Vienna!
Pilot: (Nach einer erneuten Pause) "But why? We want to go to Bratislava, not to Vienna!"
Tower: "Oscar Oscar Kilo, roger. Discontinue approach, turn left 030 and climb to 5000 feet, vectors to Bratislava."

Pilot: "The first officer says he has you in sight."
Controller: "Roger. The first officer is cleared for a visual approach runway 27 right, but you continue on that 180 heading and descend down to 3000."

Tower: "Helicopter three nine Echo, do you have Papa?"
Pilot: "Yes Ma'am, I do. But he lives in Mississippi."

Pilot: "Palm Springs Approach, Cessna 124, I am over the golf course."
Controller: "Great. That narrows it down to 89 golf courses in the Palm Spring area ..."

Pilot (nach langer Pause am Funk): "Rhine Radar from LH 883."
Controller: "LH 883 go ahead."
Pilot: "Ich wollt' nur mal hören, ob noch jemand da ist."

Tower: "Cheyenne Eight Romeo Charlie, cleared to land runway 13 left. Caution a flock of buzzards circling over the approach end of the runway."
Pilot: "Roger. I hope they're not for us."
Tower: "That all depends on your landing."

Controller: "US Air 353, contact Cleveland Center on 135.6."
Controller: "US Air 353, contact Cleveland Center on 135.6!"
Controller: "US Air 353, you're like my wife: you never listen!"
Pilot: "Center, this is US Air 553, maybe if you called her by the right name you'd get a better response."

Pilot: "Tower, gibt's hier eigentlich einen Windsack am Platz?"
Tower: "Eigentlich schon, aber der ist zur Zeit in der Wäsche."

Controller: "British Charter 746, are you still climbing? I have a frozen mode C readout!"
Pilot (einer Tristar): "No, we are supposed to be climbing, only probably at a slower rate than mode C updates."

Pilot: "Ground, may we overtake the Challenger on taxiway Sierra?"
Ground: "Affirm, but it's not a Challenger, it's a regional jet."
Pilot: "Okay, aber er taxied so langsam wie'n Challenger."

Approach: "United 1227, did I tell you to go direct Mission Bay?"
Pilot: "Yes Sir, we're on the way to Mission Bay, United 1227."
Dritter Pilot: "The brain is always the third thing to go... I can't remember what is first or second."

Tower: "Sagt mal, warum fliegt Ihr eigentlich so tief?"
Pilot: "Das liegt an unserem Höhenmesser, der zeigt so wenig an."

Pilot: "Budapest Radar, Lufthansa 1234, about 100 feet below we see another aircraft, it seems to be very dangerous, give us another flight level. Can't you see it?"
Controller: "Don't worry Sir, we have you on radar."

Controller: "AN 461, descend now to flight level 240, make it with 2000 feet or more... (Pause) ... or less."
Pilot: "Down flight level 240, 2000 feet, confirm now 'more' or 'less' ...?"
Controller: "... make it more or less ..."

Controller: "Delta 123, radar contact. Descend 2100 feet, cleared for the visual, cleared to land any runway, taxi to the ramp, good night."

Pilot's survival guarantee:
"Airspeed, altitude or brain ? you need at least two of them."

Eine French-Line und eine Lauda Air stehen sich auf einem Taxiway in Paris Orly gegenüber.
Ground: "Lauda 6212 please perform a 360 to the left."
Pilot (hat bereits zwei Wochen vorher die gleiche Situation erlebt und die Anweisung ausgeführt): "Sir, I guess if we perform a 360 we'll have the same problem as before."
Controller: "Sorry, in this case make a 180 and proceed a few meters forward."

Pilot: "Lufthansa 1234, maintaining 240 standing by for higher (request flight level 390)."
Controller: "Lufthansa 1234 maintain 240."
Pilot: "How long do we have to expect to stay in 240?"
Controller: "Lufthansa 1234 stand by."
Pilot (nach fünf Minuten): "Lufthansa 1234 still standing by for higher. If we have to stay another five minutes in 240, we will not be able to reach our destination due to fuel consumption."
Controller: "If I clear you up now, you will meet the opposite 737 in 270 and you will not reach your destination for sure."

Tower: "November 256 Romeo is cleared to Lakefront Airport as filed, runway heading, climb and maintain 6000, squawk 5321. Verify VISA number 1234-0008-2310, your charges will be 152 Dollars including Georgia, Alabama, Mississippi and Louisiana state sales taxes."
Pilot: "???..."
Tower: "And requested altitude changes are available at 25 Dollar each. If an instrument approach is desired, precision approach is 50, non-precision is 25 Dollars. Landing fees will be collected at destination. Say VISA expiration date."

Pilot: "Alliance tower, Big Airline 737 ready for departure."
Tower: "Big Airline 737 cleared for take-off. After departure turn right to 090 and climb to 2500 feet."
Pilot: "Won't that take me right over the Texas Motor Speedway? I hear they have concert down there."
Tower: "Yeah, but it's a rock concert. They'll never know the difference."

Pilot: "Columbia approach, 23 Foxtrott."
Approach: "23 Foxtrott, radar contact, two miles north of Columbia. Say type of aircraft."
Pilot: "..."
Approach: "23 Foxtrott, say type of aircraft."
Pilot (einer anderen Maschine): "Hey 23 Foxtrott, your phone is ringing!"

Pilot (mit französischem Akzent): "Salt Lake Center, Skyhawk 8AB, want a vector back home."

Pilot (einer anderen Maschine): "Heading 090, about 2500 miles."

Tower: "Britannia 20Y, cleared for immediate take-off 26 L."
Pilot: "Roger ? we're rolling."
Anfliegende B 747: "Jus' keep rollin' Britannia ? and don't look in your mirror!"

Flugschüler verliert während eines Überlandfluges die Orientierung und nimmt Kontakt mit ATC auf.
Controller: "What was your last known position?"
Flugschüler: "When I was number one for take-off."

Airline Captain (während eines turbulenten Fluges): "This is your captain speaking. I just wanted to take this time to remind you that your seat cushions can be used as a floating device. Thank you for choosing Delta Airlines."

Pilot: "Manchester, Gil-Air 773, with you, passing flight level eight zero."
Controller: "Roger, Gil-Air 773 ? are you on an assigned heading?"
Pilot: "Er, roger Manchester ? we were, but I've forgotten it; guess it's what we're on now."

Pilot: "Berlin Radar, Lufthansa 2215, guten Tag."
Controller: "Lufthansa 2215, Berlin, guten Tag. Squawk ...stand by short."
Pilot: "It's very hard to squawk 'stand by short', Lufthansa 2215."
Controller: "So squawk 7740, it's easier for you."

Pilot: "Bay Approach, Cessna 18346 over South County airport at 4000 feet, request to land at San Jose."
Controller: "Cessna 18346, squawk 4647. Do you have Hotel?"
Pilot: "Negative, we're going to stay with my sister-in-law."
Anderer Pilot: "N18346 from American 9281, does your sister-in-law have any extra rooms ...?"

Tower: "Lufthansa 3737 cleared to land runway 25 left."
Pilot: "Aber da ist noch einer auf der Bahn!"
Tower: "Der ist bis dahin weg. Aber sie können gerne durchstarten."

Controller: "November Six Charlie Victor, London, confirm you're on a radar heading."
Pilot: "November Six Charlie Victor, yes Sir ? one nine zero; as assigned, before you had your incident!"

Controller: "Lufthansa 1234, I have no transponder signal."
Pilot: "Lufthansa 1234, äh... Moment."
Controller: "Kann es vielleicht sein, dass Sie Ihren Transponder gar nicht eingeschaltet haben?"
Pilot: "Äh, nein. Aber ich glaube, er ist uns mal kurz rausgehüpft."
Controller: "Na, ja. Zum Glück sind wenigstens Sie drin sitzen geblieben."

Tower: "VP-CWM, report ready for departure."
Pilot: "Wilco."
DLH 1160: "Was ist eigentlich VP?"
Tower: "Das ist Cayman Islands."
Pilot von VP-CWM: "Des isch glei' hend'r Burladinga!" (Auf deutsch: "Das liegt gleich hinter Burgladingen", einer Kleinstadt auf der Schwäbischen Alb).

Tower: "Delta Mike Zulu, after landing cleared to taxi Alpha 7, via Kilo, November and Delta 1 and 2."
Pilot: "Wo ist denn das? Wir kennen und hier noch nicht so aus."
Tower: "Das macht nichts. Ich bin auch erst zwei Tage hier."

Pilot: "*;==?&%%§!!!%&!"
Tower: "Traffic calling Arlington, your transmission was scratchy and not readable."
Pilot: "!"*#*&&^^+!"#."
Tower: "If that scratching is over the city of Arlington and you want to land, enter right downwind and scratch again."

Tower: "Lufthansa 123 cleared to land runway 25 right."
Pilot: "Lufthansa 123 is cleared to land 35 right."
Tower: "Das dürfte schwierig werden!"

Controller: "Blackbird 478, what is your present position?"
Pilot: "Heading 090, 2000 miles."

Pilot: "Frankfurt Radar DEZAC Charlie outbound Radial 300 1500 feet, request climbing to 2500 feet now."
Controller: "Negative DAC, you are entering airspace Charlie."
Pilot: "If I don't start climbing now, my Katana wouldn't make it over the hill of Bad Homburg."

Controller: "Mission 578N, do you have problems?"
Pilot: "I think, I have lost my compass."
Controller: "Judging the way you are flying, you lost the whole instrument panel!"

Controller: "Gulfstream Seven Six Lima, speed 200 knots!"
Pilot: "Say again."
Controller: "Seven Six Lima, fly speed 200 knots!"
Pilot: "Radar, you're coming in garbled. Say again."
Controller: "Gulfstream Seven Six Lima, you're overtaking slower traffic. The numer is two-zero-zero. Either slow to it or turn to it, acknowledge ..."

Pilot: "D-E??? kommen da noch mehr Fallschirme?"
Info: "Ja, noch etwa 20, und beim nächsten Überflug wäre es sinnvoll, sich vorher danach zu erkundigen."
Pilot: "Woher soll ich denn wissen, dass es bei Euch Fallschirme gibt?"
Info: "Zum Beispiel durch einen Blick in die ICAO-Karte."
Pilot: "Da stehen so viele Zeichen drin."

Approach: "UKA 413, London, route direct LOREL, descend flight level 120."
Pilot: "London, UKA 413 direct LOREL, descending flight level 120, isn't that Stansted going past on our left ? what number are we?"
Approach: "UKA 413, affirm, and in a few minutes you'll see it again on the right ? you're number eight!"

Pilot einer BAe ATP: "Luton Ground, British 745, why did the Monarch A300 push first? We were ready well before him ...!"
Pilot des A300: "Because we're bigger than you ..."

Pilot: "Tower, Piper Three Five Alpha, ready for departure!"
Tower: "Piper Three Five Alpha, cleared for take-off runway 32 left!"
Tower (nach dem Start der Piper): "Piper Three Five Alpha, do you realize, you just took off from the taxiway?"
Pilot: "Sorry! Do you want me to come back and try again?"
Tower: "Tower prefers that you not return!"
Pilot: "Is there a time limit on that request?"
Tower: "NO!!!"

Pilot: "Turm, wie kommen wir am besten zu einem guten Abstellplatz?"
Turm: "Am besten rollend, würde ich sagen."
Bitte warten ..
Mitglied: Weiricth
03.02.2006 um 09:20 Uhr
und es geht weiter:

Mitschnitt der kuriosesten Funksprüche zwischen Jet-Cockpit und Tower-Fluglotsen (im Tower werden die Gespräche der Flutlotsen mit den
Piloten aufgezeichnet).

Tower: 'Um Lärm zu vermeiden, schwenken sie bitte 45 Grad nach rechts.'
Pilot: 'Was können wir in 35 000 Fuss Höhe schon für Lärm machen?'
Tower: 'Den Krach, wenn ihre 707 mit der 727 vor Ihnen zusammenstösst!'

Tower: 'Sind sie ein Airbus 320 oder 340?'
Pilot: 'Ein A 340 natürlich!'
Tower: 'Würden Sie dann bitte vor dem Start auch die anderen beiden
Triebwerke starten?'

Pilot: 'Guten Morgen, Bratislava.'
Tower: 'Guten Morgen. Zur Kenntnis: Hier ist Wien.'
Pilot: 'Bin jetzt im Landeanflug auf Bratislava.'
Tower: 'Hier ist wirklich Wien.'
Pilot: 'Wien?'
Tower: 'Ja.'
Pilot: 'Aber warum? Wir wollten nach Bratislava.'
Tower: 'Okay. Dann brechen Sie Landeanflug ab und fliegen Sie nach links.'

Pilot einer Alitalia, dem ein Blitzschlag das halbe Cockpit lahmgelegt hat:
'Bei uns ist fast alles ausgefallen. Nichts geht mehr. Selbst unser Höhenmesser zeigt nichts mehr an ........'
Nach fünf Minuten Lamentierens meldet sich der Pilot einer anderen
Maschine
:
'Halt's Maul und stirb wie ein Mann!'


Pilot: 'Erbitten Starterlaubnis.'
Tower: 'Sorry, wir haben Ihren Flugplan nicht. Wo wollen Sie hin?'
Pilot: 'Wie jeden Montag nach Salzburg.'
Tower: 'Aber heute ist Dienstag!'
Pilot: 'Was? Dann haben wir ja frei.'

Tower: 'Höhe und Position?'
Pilot: 'Ich bin 1.80 m und sitze vorne links.'

Tower: 'Haben Sie genug Sprit oder nicht?'
Pilot: 'Ja.'
Tower: 'Ja, was?'
Pilot: 'Ja, Sir!!!'

Pilot: "...Tower, please call me a fuel truck."
Tower: "Roger. You are a fuel truck."

Pilot: "Tower, da brennt ein Runway-light."
Lotse: "Ich hoffe, da brennen mehrere."
Pilot: "Sorry, ich meine, es qualmt."

Controller: "Delta Bravo Charlie, ist Ihr Squawk wirklich 7046?
Pilot: "Positiv."
Controller: "Ich mag's kaum glauben, Sie haben eine angezeigte Höhe von minus neunzig Fuß."

Controller: "Hotel Papa Oscar climb four thousand to six thousand and maintain."
Pilot: "Hotel Papa Oscar, climbing flight level 100."
Controller: "Hotel Papa Oscar, climb to flight level 60 and maintain."
Pilot: "Aber vier plus sechs ist doch zehn, oder?"
Controller: "Sie sollen steigen, nicht addieren."

Pilot:"F LX 30, Kontrollraum, bitte kommen, wir haben nur noch wenige Liter Treibstoff. Erbitte Anweisungen! "
Kontrollraum: "Bitte geben Sie uns ihre Position an, wir haben Sie nicht auf unserem Radarschirm...! "
Pilot: "Wir stehen auf der Landebahn 2 und möchten wissen, wann der Tankwagen kommt! "

Tower zu einem Piloten, der besonders hart aufsetzte: "Eine Landung soll ja kein Geheimnis sein. Die Passagiere sollen ruhig wissen, wann
sie unten sind."
Pilot: "Macht nichts. Die klatschen eh immer."

Tower: "Haben Sie Probleme?"
Pilot: "Hab meinen Kompass verloren."
Tower: "So wie Sie fliegen, haben Sie alle Instrumente verloren."

Tower: "Nach der Landung bitte zu Taxiway Alpha 7, Alpha 5, Whiskey 2, Delta 1 und Oscar 2."
Pilot: "Wo ist denn das? Wir kennen uns doch hier nicht aus."
Tower: "Macht nichts. Bin auch erst zwei Tage hier."

Pilot: "Gibt's hier keinen Follow-me-Wagen?"
Tower: "Negativ. Sehen Sie zu, wie sie allein zum Gate kommen."

Tower zu Privatflieger: "Wer ist alles an Bord?"
Pilot: "Pilot, zwei Passagiere und ein Hund."
Tower, nach harter Landung des Fliegers: "Ich nehme an, der Hund sass am Steuer?"

Tower: "Geben Sie uns bitte erwartete Ankunftszeit."
Pilot: "Hmmmm... Dienstag wuerde mir gut passen."
Bitte warten ..
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